Visuomenės senėjimas ir didėjantis darbo jėgos trūkumas reikalauja ieškoti būdų, kaip padėti suaugusiesiems ilgiau išlikti darbo rinkoje. Šie procesai ir ekonominė globalizacija taip pat intensyvina konkurenciją dėl darbo vietų ir reikalauja nuolat prisitaikyti prie veiklos kaitos. Todėl bendrosios kompetencijos (toliau-BK) tampa itin reikšmingu veiksniu, kuris lemia suaugusiųjų galimybes dalyvauti kuriant valstybės piliečių gerovę, projektuojant savo karjerą.Bendrųjų kompetencijų lavinimas ir mobilizavimas tampa svarbiu piliečių, verslo ir valstybės uždaviniu. Tačiau kol kas trūksta moksliniais tyrimais pagrįstos informacijos apie bendrųjų kompetencijų lavinimo būklę, problemas ir galimybes Lietuvoje. Todėl projekto tikslas – atlikti lyginamąjį bendrųjų kompetencijų lavinimo būklės ir plėtros Lietuvoje, Vokietijoje ir Prancūzijoje tyrimą ir remiantis šio tyrimo duomenimis parengti bendrųjų kompetencijų lavinimo strategines rekomendacijas, pagal kurias bus kuriami 4 moduliai, kurie grindžiami susistemintų 8 bendrųjų kompetencijų turiniu pagal ES bendrųjų kompetencijų sąrangą. Atliekamas tyrimas ir jo rezultatų taikymas yra grindžiami “politikos mokymosi” (policy learning) principu, kuomet kitų šalių patirtis yra analizuojama ir vertinama kritiškai, o joje identifikuoti esminiai principai bei jų veikimo mechanizmai yra apsvarstomi Lietuvos sąlygų kontekste. Remiantis lyginamojo tyrimo rezultatais bus parengti ir išbandyti bendrųjų kompetencijų lavinimo moduliai suaugusiesiems ir sukurta nuotolinio mokymo platforma, kuri leis šiais moduliais plačiai naudotis.
Mokslinio tyrimo projekto vadovas:
Doc. Dr. Vidmantas Tūtlys
Mokslinio projekto koordinatorius:
Prof. Dr. Genutė Gedvilienė
Vytauto Didžiojo universiteto Socialinių mokslų fakulteto Edukologijos katedros docentas, Profesinio rengimo studijų centro vadovas, vyresnysis mokslo darbuotojas. Mokslinių tyrimų interesų sritys: profesinio rengimo politika, kvalifikacijų sistemų plėtra, darbo rinkos politika, darbuotojų tęstinio profesinio mokymo plėtra, migracijos poveikis mokymuisi ir profesiniam tobulėjimui. Dalyvauja įvairiuose nacionaliniuose ir Europos Sąjungos profesinio rengimo ir mokymosi visą gyvenimą plėtros projektuose, Europos profesinio rengimo tyrėjų tinklo VETNET veikloje. Dalyvavo rengiant 4 mokslines monografijas lietuvių ir užsienio kalbomis, publikavo per 30 straipsnių nacionaliniuose ir tarptautiniuose leidiniuose, skaitė per 30 pranešimų nacionalinėse ir tarptautinėse mokslo konferencijose Lietuvoje ir užsienio šalyse.
Vytauto Didžiojo universiteto Socialinių mokslų fakulteto Edukologijos katedros profesorė, vyriausioji mokslo darbuotoja. Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacijos valdybos narė, EDEN ir „Liedem“ asociacijos narė, Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro koordinavimo tarybos narė. Tyrinėja suaugusiųjų bendrųjų kompetencijų vystymą, mokymosi grupėse metodų taikymo problemas, mokymo ir mokymosi paradigmą, mokymosi vertinimą ir įsivertinimą įvairiose institucijose, interaktyvių technologijų plėtotę. Atliko socialinių ir kognityvinių gebėjimų, socialinės kompetencijos, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikių tyrimus. Parengė 3 monografijas, 3 mokslo ir tyrimų studijas, iš jų 2 anglų kalba, 2 vadovėlius aukštųjų mokyklų studentams, vienas jų patvirtintas Švietimo ir mokslo ministerijos Aukštųjų mokyklų bendrųjų vadovėlių leidybos komisijoje, 124 publikacijas nacionaliniuose ir tarptautiniuose leidiniuose, 16 metodinių ir mokomųjų knygų studentams ir suaugusiesiems. Skaitė apie 60 pranešimų praktinėse ir mokslo konferencijose Lietuvoje ir užsienyje.
Mykolo Romerio universiteto Politikos ir vadybos fakulteto Filosofijos ir humanistikos instituto docentė, vyresnioji mokslo darbuotoja. Vertimo ir redagavimo bakalauro studijų programos vadovė. Mokslinių interesų sritys: inovatyvūs užsienio kalbų mokymo metodai, informacinis raštingumas, suaugusiųjų mokymasis, bendrosios kompetencijos, vertimo teorija ir praktika pedagogų pliuralingvizmo kompetencijų plėtojimas. Parengė mokslo studiją anglų kalba, vadovėlį aukštųjų mokyklų studentams, mokomąjį teisėtvarkos žodyną, virš 30 mokslo publikacijų nacionaliniuose ir tarptautiniuose leidiniuose.
Kauno technikos kolegijos docentė, vyresnioji mokslo darbuotoja. Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacijos Kauno skyriaus vadovė, Nacionalinės aukštesniųjų liaudies mokyklų asociacijos valdybos pirmininkė. Mokslinių interesų sritys: informacinės ir komunikacinės technologijos, suaugusiųjų mokymasis, bendrosios kompetencijos, neformalusis suaugusiųjų švietimas.
Vytauto Didžiojo universiteto Socialinių mokslų fakulteto Edukologijos katedros doktorantė ir jaunesnioji mokslo darbuotoja. Mokslinių interesų sritys: suaugusiųjų bendrosios kompetencijos, verslumas švietime ir verslumo kompetencija, žmogiškieji ištekliai ir jų plėtojimas.
Vytauto Didžiojo universiteto Socialinių mokslų fakulteto Edukologijos katedros doktorantė, jaunesnioji mokslo darbuotoja. Mokslinių interesų sritys: mokymosi mokytis kompetencija, suaugusiųjų mokymasis, reflektyvioji patirtis.
Vytauto Didžiojo universiteto Socialinių mokslų Edukologijos katedros doktorantas ir jaunesnysis mokslo darbuotojas. Šio universiteto Muzikos akademijos asistentas, Nacionalinio Kauno dramos teatro generalinis direktorius. Mokslinių interesų kryptys: menas, teatras, organizavimas, vadyba, edukacija.
Associate Senior Researcher and Project Manager at BETA-Céreq Alsace (University of Strasbourg) and Expert-Consultant”, working on various (regional, national and European) projects in the following areas: LLL, qualification systems, competence assessment and validation of experiential learning, VET-HRD, work identities, inclusion in active citizenship, learning organisations and regions. He is a “VET-NET” Board member and reviewer at the European Conference on Educational Research (ECER/EERA).