Apie projektą

Visuomenės senėjimas ir didėjantis darbo jėgos trūkumas reikalauja ieškoti būdų, kaip padėti suaugusiesiems ilgiau išlikti darbo rinkoje. Šie procesai ir ekonominė globalizacija taip pat intensyvina konkurenciją dėl darbo vietų ir reikalauja nuolat prisitaikyti prie veiklos kaitos. Todėl bendrosios kompetencijos (toliau-BK) tampa itin reikšmingu veiksniu, kuris lemia suaugusiųjų galimybes dalyvauti kuriant valstybės piliečių gerovę, projektuojant savo karjerą.Bendrųjų kompetencijų lavinimas ir mobilizavimas tampa svarbiu piliečių, verslo ir valstybės uždaviniu. Tačiau kol kas trūksta moksliniais tyrimais pagrįstos informacijos apie bendrųjų kompetencijų lavinimo būklę, problemas ir galimybes Lietuvoje. Todėl projekto tikslas – atlikti lyginamąjį bendrųjų kompetencijų lavinimo būklės ir plėtros Lietuvoje, Vokietijoje ir Prancūzijoje tyrimą ir remiantis šio tyrimo duomenimis parengti bendrųjų kompetencijų lavinimo strategines rekomendacijas, pagal kurias bus kuriami 4 moduliai, kurie grindžiami susistemintų 8 bendrųjų kompetencijų turiniu pagal ES bendrųjų kompetencijų sąrangą. Atliekamas tyrimas ir jo rezultatų taikymas yra grindžiami “politikos mokymosi” (policy learning) principu, kuomet kitų šalių patirtis yra analizuojama ir vertinama kritiškai, o joje identifikuoti esminiai principai bei jų veikimo mechanizmai yra apsvarstomi Lietuvos sąlygų kontekste. Remiantis lyginamojo tyrimo rezultatais bus parengti ir išbandyti bendrųjų kompetencijų lavinimo moduliai suaugusiesiems ir sukurta nuotolinio mokymo platforma, kuri leis šiais moduliais plačiai naudotis.

Informacija

Mokslinio tyrimo projekto vadovas:
Doc. Dr. Vidmantas Tūtlys
Mokslinio projekto koordinatorius:
Prof. Dr. Genutė Gedvilienė

 

Komanda