Užduotis - 1
Užduoties pavadinimas – Kaip aš mokausi?
Užduoties paskirtis – Ši užduotis orientuota į gebėjimų, susijusių su besimokančiojo asmeniniu tobulėjimu.
Atlikimo reikalavimai – Pateiktame klausimyne pažymėkite tik tris (3) iš pateiktų dvylikos (12) Jums pačius svarbiausius teiginius. Užduočiai atlikti reikalingas klausimynas su 12 teiginių ir priemonės pažymėti teiginius, taip pat atsakius ir grupelėse/je aptarus, padalinama teorinė medžiaga.
Užduoties atlikimo seka: Užduoties atlikimo etapai.
Pirmas etapas – perskaičius pateiktus teiginius, pažymėti tik 3 iš 12
Antras etapas- įsivertinti pagal pateiktą informaciją kokiam tipui besimokantysis priklauso: aktyvistas, reflektorius, teoretikas, pragmatikas
Trečias etapas – aptarti kiekvienam besimokančiojo tipui būdingas savybes ir tinkamiausias mokymosi strategijas
Kokybiško užduoties atlikimo kriterijai vertinimui:
Atlikus užduotį, pažymėjus tris atsakymus, dalyviams pateikiami galimi atsakymų variantai
Tie, kurie pažymėjo 4,9,11 teiginius yra aktyvistai
Pažymėję 5,1,6 teiginius – yra reflektoriai
Tie, kurie pažymėjo 2,12,10 – teoretikai
Pažymėję 3,7,8 teiginius - pragmatikai
Pažymėjusieji skirtingus derinius, negu peteikti aukščiau – multi-besimokantieji
Vertinimo charakteristikos
Aktyvistas: aktyvus asmuo, mėgstantis naujus dalykus. Aktyvūs besimokantieji apibūdinami, kaip žmonės, kuriems patinka naujos patirtys, mėgaujasi įvairiais dalykais, kaip viskas vyksta ir entuziastingai pasitinka kiekvieną sensaciją. Tai žmonės, kurie pasineria į kiekvieną naują patyrimą, neieško trūkumų ir stengiasi užimti centrinę poziciją. jiems lengvai nusibosta monotonija ir mėgsta dalyvauti, veikti: laimingi, dirbdami su kitais žmonėmis, kiekvieną sunkumą mato, kaip išsprendžiamą problemą. Žmonės, mėgstantys aktyviai mokytis, jiems patinka mokytis žaidimų pagalba, atlikti komandines užduotis ir dalyvauti rolių žaidimuose.
Strategijos, kurias mėgsta aktyvistai:
- Darbas su kitais žmonėmis
- Paaiškinančių, pasitikslinančių klausimų uždavimas
- Išvadų darymas
- Fizinis atsakas
Reflektorius: žmogus, mėgstantis stebėti, analizuoti ir tyrinėti. Reflektyvūs besimokantieji yra apibūdinami, kaip apdairūs, mąslūs, besilaikantys atokiau žmonės, mėgstantys stebėti kitus žmones ir užimantys galines vietas klausytojai. Pasižymi, kaip nekalbūs žmonės ir savo laiką skiria visų galimybių, požiūrių apsvarstymui, o tik po to veikia.
Strategijos, kurias mėgsta reflektoriai:
- Sistemingas organizavimas
- Savęs vadyba
- Savęs įsivertinimas
- Grupavimas
- Klausimų išsiaiškinimui pateikimas
- Vertimas
- Perteikimas
- Išvadų darymas
- Užrašų vedimas
- Dedukcija
- Sujungimas
Teoretikas: besidomintys teorijomis ir tyrimais. Teoretikais vadinami tie, kurie mokosi tyrinėdami pagal bendras taisykles, mokosi logine seka, loginiais žingsniais. Jie naudojasi visais kognityvinių žinių etapais (pavyzdžiui, Bloom teorija). Mėgsta praeiti žingsnis po žingsnio, nuosekliai visus procesus, nemėgsta intuityvių šuolių. Galvoja simboliais, naudojasi taisyklėmis, efektyviai ir kruopščiai mokosi; pirmumą teikia mokymosi veikloms, metodiškai, tyrinėjančioms tarpusavio ryšį tarp idėjų, principų ir pagrindinio pritaikomumo pavyzdžių.
Strategijos, kurias mėgsta teoretikai:
- Sistemingas organizavimas
- Savęs vadyba
- Savęs įsivertinimas
- Grupavimas
- Klausimų išsiaiškinimui pateikimas
- Užrašų vedimas
- Dedukcija
- Sujungimas
Pragmatikas: besidomintis praktiškais dalykais. Pragmatikai – žmonės, mėgstantys mokytis, išbandydami idėjas praktikoje. Jie nori dirbti, susidūrę su iššūkiais, entuziastingai naudojasi veiksmų planu; jiems bendri principai nėra labai svarbūs, pagrindinis kriterijus, atsakantis į klausimą „ar tai veiksminga?“ Žmonės pragmatikai mėgsta mokytis tvirtai jausdami pamatą, kiek galima arčiau tikroviškumo, patinka darbas kompiuteriu, imituojant realias darbines situacijas ir patirtis darbinėje aplinkoje.
Strategijos, kurios patinka pragmatikams:
- Grupavimas
- Savęs įsivertinimas
- Kartojimas
- Garsas
- Dedukcija
- Sujungimas
Atliktos užduoties savianalizė
- Įsivertinę, apibūdinkite save kaip besimokantįjį grupelėje;
- Kokiam besimokančiųjų tipui save priskirtumėte;
- Sudarykite aktyvistų, reflektorių, teoretikų, pragmatikų ir multikų grupeles. Kiekvienos grupelės užduotis – paruošti pristatymą, atspindintį savosios grupelės pavadinimą („aktyvistai“, „reflektoriai“, „teoretikai“, „pragmatikai“, „multikai“).