Užduotis - 3

Užduoties pavadinimas -  Profesionalus teatro menas. Spektaklis

Užduoties tikslas: išryškinti profesionalius teatro pažinimo gebėjimus;

Užduoties paskirtis: Pabandyk pakeliauti šiais punktais, norint suvokti spektaklį:

Priemonės: kompiuteris, internetas, biblioteka, bilietas į spektaklį, užrašų knygelė ir rašiklis.

Atlikimo reikalavimai:

Užduotis atliekama nuoseklumo tvarka. Rekomenduojami trys loginiai etapai: prieš spektaklį, per spektaklį ir po spektaklio.

PRIEŠ spektaklį:

  1. Perskaityti pjesę arba inscenizaciją;
  2. Pasidomėti autoriaus, režisieriaus, aktorių kūryba ir jos bruožais;
  3. Perskaityti (jei yra) apie to paties kūrinio kitas adaptacijas (tam, kad susikurti kuo įvairiapusiškesnį vaizdą);
  4. Perskaityti teatro skelbiamą informaciją apie būsimą spektaklį (anonsas, programėlė, kūrybinės grupės atsiliepimai);
  5. Pasidomėti pagrindinėmis spektaklio sudedamosiomis dalimis:  scenografija, choreografija, vaidyba, gestas, mimika, muzika, turinys.

PER spektaklį:

  1. Atkreipti dėmesį į vizualinę spektaklio išraišką ir estetiką;
  2. Suvokti turinį ir spektaklyje pasakojamą istoriją (gali būti nuosekli arba chaotiška, iš daugybės skirtingų fragmentų);
  3. Atkreipti dėmesį ar muzika atitinka rodomo epizodo nuotaiką, ar ji  veikia;
  4. Atkreipti dėmesį į dekoracijas ir jų panaudojimą, kostiumus, jų detales, naudojamą butaforiją (kaip ji padeda personažui išreikšti save);
  5. Bandyti įsijausti ir susitapatinti su tam tikru personažu, kitu atveju atsiriboti nuo jo veiksenos ir mintyse oponuoti jam, suvokiant kodėl jis taip elgiasi. Kartais atsiriboti nuo veiksmo linijos ir žvelgiant iš šalies, suvokti bendrą visumą;

PO spektaklio:

  1. Įvertinti savo emociją – patenkino lūkesčius ar nuvylė matytas spektaklis;
  2. Permastyti pagrindinių aktorių veiksmines linijas, jų vaidmenų ypatumus;
  3. Diskutuoti su kitu, spektaklį mačiusiu, žiūrovu ir aptarti istoriją, idėją bei mintis, kurias supratote. Diskutuoti apie tai ko nesupratote;
  4. Nuspręsti, į kokį sekantį spektaklį eisite.
  5. Literatūros bei diskusijų dėka plėsti savo estetinį suvokimą bei brandinti kompetenciją, vertinant spektaklių išliekamąsias vertes ir kokybę.

Atliktos užduoties savianalizė

  • Diskutuokite su kitu, spektaklį mačiusiu, žiūrovu ir aptarkite idėją bei mintis, kurias supratote. Diskutuoti apie tai ko nesupratote.
  • Nuspręstite, į kokį kitą spektaklį eisite drauge.
  • Kaip manote, kokios literatūros ar paskaitų reikėtų Jums, norint plėsti savo estetinį suvokimą bei brandinti kompetenciją, vertinant spektaklių išliekamąsias vertes ir kokybę.
Paskutinį kartą keista: Ketvirtadienis, 2015 birželio 11, 13:51