Atvejo analizė - Paukščių stebėjimo turizmas

Paukščių stebėjimo turizmas

Ornitologijos srities magistrantūros studijų absolventas, turintis didelę laukinių paukščių stebėjimo patirtį, po studijų išvyksta ieškoti darbo į JK ir Nyderlandus. Šiose šalyse jis dirbo darbininku statybose ir padavėju restoranų sektoriuje. Gyvendamas JK ir Nyderlanduose jis pastebėjo, kad šių šalių laukinių paukščių fauna dėl intensyvaus ir industrializuoto žemės ūkio yra labai skurdi, palyginti su Lietuva, Lenkija ir kitomis Centrinės ir Rytų Europos šalimis. Tačiau tuo pat metu šiose šalyse yra daug įvairaus amžiaus ir išsilavinimo žmonių, kiurie labai domisi laukiniais paukščiais ir laisvalaikiu mėgsta stebėti laukinių paukščių gyvenimą jų natūralioje aplinkoje.  Dėl anksčiau minėtos skurdžios laukinių paukščių populiacijos daug paukščius stebėti mėgstančių turistų vyksta į Baltijos šalis, Lenkiją ir kitas Rytų Europos šalis su daug turtingesne laukinių paukščių populiacija.  Lietuvoje ši įvažiuojamojo turzimo niša dar nėra vystoma, todėl anksčiau minėtas absolventas nutaria stiegti savo verslą šioje srityje. Jis investuoja sutaupytus pinigus šio verslo kūrimo reikmėms: įsigija nedidelėms turistų grupėms vežioti reikalingą mini autobusą, pats aplanko ornitologinius rezervatus (susitinka su jų vadovybe) ir laukinių paukščių būriavimosi vietas, paruošia paukščių stebėjimo vietas (ten, kur yra leidžiama), surenka informaciją apie netoli paukščių stebėjimo vietų esančius viešbučius, hostelius, nakvynės namus ir kempingus bei jų siūlomas apgyvendinimo ir maitinimo paslaugas, įsigija paukščių stebėjimo įrangos. Atidaręs savo tinklapį internete, jis ima siūlyti klientams JK, Vokietijoje, Nyderlanduose ir kitose šalyse įvairius paukščių stebėjimo maršrutus ir atitinkamus kelionių paketus nuo pasitikimo oro uoste iki pristatymo į oro uostą pasibaigus paukščių stebėjimui (žinoma, įskaitant ir gido paslaugas). Taip pat svečiams sudaroma galimybė išsinuomoti paukščių stebėjimo ir fotografavimo įrangą, įsigyti literatūros apie Lietuvos ir gretimų regionų laukinius paukščius.

Veiklai įsibėgėjus ir padidėjus klientų srautams, priimami nauji darbuotojai dirbti su klientais ir organizuoti keliones į paukščių stebėjimo vietas. Dalyvaujama įvairiuose tarptautiniuose laukinių paukščių ir laukinės gamtos stebėtojų renginiuose, kuriuose skleidžiama informacija apie įmonės 

teikiamas paslaugas. Bendradarbiaujant su kaimyninių šalių (Baltijos šalių, Lenkijos) ornitologų ir paukščių stebėtojų draugijomis ir organizacijomis pradedamos siūlyti ir organizuoti kompleksinės paukščių stebėjimo kelionės apimančios kelias šalis.

Verslui plečiantis, pradedama užsiimti ir edukacine veikla. Įmonė inicijuoja įvairius ES remiamus edukacinius projektus vaikams ir jaunimui, kurių metu supažindinama su paukščių stebėjimu, suteikiamos žinios apie įvairius paukščius, jų arealus ir ekosistemas.  Siekiant populiarinti paukščių stebėjimą Lietuvoje ir padidinti klientų iš Lietuvos skaičių, įsteigiama paukščių stebėjimo mokykla, kurioje visi norintys gali susipažinti su šia veikla, įgyti jai reikalingų žinių ir įgūdžių. Nors užsiėmimai mokykloje yra mokami, mokestis nėra didelis, nes jis skirtas tik padengti būtinas mokymo/-si sąnaudas.

Savianalizės klausimai:

Išanalizuokite šį atvejį. Pabandykite atsakyti į pateiktus klausimus ir  rasti problemos sprendimo būdą: 

  • Kaip reiškiasi aukštosios mokyklos absolvento verslumas šiame atvejyje? Kokios verslumui svarbios žmogaus savybės čia išryškėja?
  • Kas ir kaip skatina šį jauną žmogų veikti, imtis verslo?
  • Kaip yra plėtojama ir realizuojama šio verslo idėja?
  • Kokius verslo plėtros sprendimus galėtumėte pasiūlyti šiai įmonei?
Paskutinį kartą keista: Penktadienis, 2015 birželio 12, 11:54