Verslumo kompetencijos praktinis pritaikomumas profesinio, asmeninio ir visuomeninio gyvenimo srityse

Verslumo kompetencijos praktinis pritaikomumas profesinio, asmeninio ir visuomeninio gyvenimo srityse

1.Užduotis: Kaip pasikeis/kaip gali pasikeisti manodarbas po 20 metų“. Ateities scenarijai

Priemonės:  popierius, rašiklis ar kompiuteris.

Tikslai:Gebėjimo suprasti, kaip ateities pokyčiai įtakos darbo pobūdį ugdymas, kūrybiškumo ugdymas.

Aprašymas

Šiandien pasaulis vystosi itin sparčiai. Keičiasi profesijos, darbo pobūdis, mokymosi sampratos. Ekonomika remiasi ne staklėmis, pinigais ar gamtiniais ištekliais, bet informacija ir intelektiniu kapitalu. Vis labiau akcentuojamos individualios vertybės, individo atsakomybė už savo gyvenimą ir laisvė rinktis. Žinant šias tendencijas, galima bandyti prognozuoti kaitą ateityje. Aišku, kuo labiau prognozės nukreiptos į ateitį, tuo mažiau jos tikslios. Ši užduotis leidžia išlaisvinti fantaziją, pasitelkti kūrybiškumą ir pabandyti įsivaizduoti, kas mūsų laukia ateityje. Gebėjimas prognozuoti ateitį labai svarbus, nes tai padeda rinktis perspektyvias profesijas, kaupti tas žinias ir ugdyti tuos gebėjimus, kurie bus reikalingi ateityje.

Instrukcija: Surašykite svarbiausius ir sudėtingiausius Jūsų darbe sprendžiamus uždavinius bei problemas (tai gali būti ir šiuo metu neišspręstos problemos – pavyzdžiui, pigių ir aplinką tausojančių energijos šaltinių pritaikymas gamybos technologiniame procese, itin greitas reagavimas į klientų skundus bei pageidavimus, arba betarpiškas/interaktyvus klientų įtraukimas į užsakymų vykdymą, produktų gamybą ar paslaugos teikimą. Jeigu šiuo metu nedirbate - įsivaizduokite). Įsivaizduokite, kad Jūsų įvardinti šiuo metu neisšprendžiami  darbo uždaviniai ir problemos po 20 metų bus išspręsti, o sudėtingiems uždaviniams spręsti bus rasti paprastesni sprendimai. Pamėginkite bendrais bruožais aprašyti, kaip tai bus daroma (kokios esamos ar naujos technologijos bus naudojamos, kaip bus tobulinimas darbo organizavimas, santykiai su klientais ir kitais darbuotojais ir pan.).

 Surašykite savo prognozes ir pamąstymus.

2.Užduotis: Kaip man būti versliam savo darbe?

Priemonės: popierius, rašiklis ar kompiuteris

Tikslai:Gebėjimas analizuoti, gebėjimo suprasti savo verslumo privalumus ir trūkumus ugdymas.

Aprašymas:

Verslumas – tai gebėjimas save ir kitus žmones suburti bendrai veiklai, priimti greitus sprendimus, gebėjimas mąstyti kūrybiškai ir naujai bei gebėjimas save realizuoti ir tinkamai reklamuoti.Verslumas tai ne tik verslo kūrimas. Su verslumu kiekvienas mūsų susiduriame asmeninėje, socialinėje ir profesinėje veiklos ir gyvenimo srityse. Todėl šioje užduotyje Jus skatiname pamąstyti, kaip verslumas gali pagelbėti kasdieninėje darbo aplinkoje, spręsti problemas ar uždavinius, planuoti ir organizuoti savo laiką ir atlikti savo darbą kokybiškai ir efektyviai.

Instrukcija: Aprašykite aktualias Jūsų dabartinės profesinės ar visuomeninės veiklos problemas arba šios veiklos trūkumus.

Surašykite savo atsakymus į šiuos klausimus:

  1. Kaip Jūs manote, dėl ko atsirandadarbinėje veikloje ar versle egzistuojančios  problemos ir trūkumai atsiranda?
  2. Kaip Jūs manote, kaip rekėtų pakeisti veiklos organizavimą  ir atlikimą, kad šias problemas išspręsti, arba trūkumus pašalinti?
  3. Kaip būtų galima sumažinti veiklos atlikimo sąnaudas (išlaidos medžiagoms, energijos sąnaudos ir t.t.) ir sutaupyti laiko?
  4. Kaip būtų galima pagerinti veiklos atlikimo ir rezultato kokybę?
  5. Kokios Jūsų manymu svarbiausios verslaus žmogaus savybės?

Savo  atsakymus surašykite.

Rekomenduojami šaltiniai: 

  • Almonaitienė, J.; Antininė, D.; Ausmanienė, N.; Lekavičienė, R. Katilienė, G.; Ruibytė, L.; Vasiliauskaitė, Z. Bendravimo psichologija Kaunas: Kauno technologijos universitetas, Technologija, 2001.
  • Degėsys, L.; Bužinskas G.; Aškinytė-Degėsienė, R.; Kanapinskaitė, J Kasdienio ir socialinio gyvenimo tikrovė. Vilnius: Švietimo ir moksl ministerija, Pedagogų profesinės raidos centras, Kronta, 2007.

3.Užduotis: Gyvenimo aprašymo rengimas

Priemonės: popierius, rašiklis ar kompiuteris

Tikslas:Ugdyti gyvenimo aprašymo rengimo įgūdžius pasitelkiant verslumo kompetenciją ar verslumo savybes.

Aprašymas: Gyvenimo aprašymas yra viena svarbiausių darbo paieškos priemonių. Šiandien besimokantieji gali rasti daug informacijos (patarimų, nurodymų, pavyzdžių) apie gyvenimo aprašymų parengimą internete, spausdintoje medžiagoje, karjeros centruose. Svarbu žinoti, kad tam tikri bendri gyvenimo aprašymo paruošimo reikalavimai yra svarbūs, tačiau vieno absoliučiai teisingo būdo ir varianto nėra. Tai, kas patrauklu, vienam darbdaviui, gali būti nepatrauklu kitam. Gyvenimo aprašymas, atskleidžiantis kandidato žinias, gebėjimus ir įgūdžius, kartu su motyvaciniu laišku, yra ieškančiojo darbo „rinkodaros“ priemonė, padedanti efektyviai pristatyti save ir „parduoti“ savo galimybes potencialiam darbdaviui. Gyvenimo aprašymas turi aiškiai ir greitai parodyti, kad kandidatas yra tinkamas užimti tam tikrą poziciją konkrečioje organizacijoje. Gerai parašytas gyvenimo aprašymas negarantuoja įsidarbinimo, bet jo dėka jūs galite būti pakviesti pokalbiui dėl darbo. Ši užduotis Jums padės atkreipti dėmesį į tas klaidas, kurių nereikėtų daryti rašant gyvenimo aprašymą. Užduotis paskatina pasirašyti savo gyvenimo aprašymą.

Instrukcija: Prašome atidžiai perskaityti pateiktą gyvenimo aprašymo pavyzdį ir surasti, kas jame parašyta ne taip. Klaidas prašome ištaisyti taip, kad šis gyvenimo aprašymas būtų tinkamas siųsti ieškant darbo.

CURICULUM VITEA

Gimimo data: 1968 m. gegužes 28 d.

Vardas pavardė: Jonas Petraitis

Gyvenamoji vieta: Žirmūnų g. 14 - 98, Vilnius

Telefono numeris: 16 24 58

Šeimyninė padėtis: vedęs

Išsilavinimas ir kvalifikacija:

1974 - 1985 Vilniaus m. 2 - oji vidurinė mokykla, Trakų g. 168, LT - 2000 Vilnius

1985 - 1990 Vilniaus technikos universitetas, Sauletekio al. 162, LT - 2000 Vilnius Inžinieriaus statybininko diplomas.

Darbo patirtis:

1990 m. lapkritis-1992 m. spalis Valstybinė imonė “Vilniaus namai” Silo g. 12, LT - 2055 Vilnius

Veiklos rūšis: Namu statyba

Pareigos: Darbų vikdytojas

Atsakomybė: Darbų vykdymas

Nuo 1992 m. lapkričio -iki dabar Uždaroji akcinė bendrovė “LKR” Germanų g. 117, LT - 2060 Vilnius

Veiklos rūšis: individuali namų statyba

Pareigos: viceprezidentas

Atsakomybė: ryšiai su partneriais; darbas su klientais ir tiekėjais; ryšiai su vietiniais ir užsienio interesantais; atstovavimas firmai Prezidento pavedimu, jam ivykus; firmos reprezentavimas įvairiuose renginiuose.

Kita informacija: Dirbdamas lankiau anglų ir vokiečių kalbų kursus. Taip pat baigiau specialius vadybos kursus.

Mano pomegiai - futbolas, skaitymas.

Rekomendacijos:

Ponas K.Jonaitis, Prezidentas, uždaroji akcinė bendrovė “LKR”,Germanų g. 117, Lt - 2060 Vilnius Ponas L.Žemaitis, Direktorius, Vilniaus vadybos koledžas, Jonalaukio g. 47, LT - 2050 Vilnius

Įvardinkite, kas yra neteisinga gyvenimo aprašyme ir atsakykite į klausimus:

  1. Kokios būna didžiausios gyvenimo aprašymo klaidos?
  2. Kokie yra pagrindiniai„gero“gyvenimo aprašymo reikalavimai?

4.Užduotis: Motyvacinio laiško rašymas

Priemonės: popierius, rašiklis ar kompiuteris

Tikslai:Gebėjimo rašyti motyvacinį laišką ugdymas ugdymas, kūrybiškumo ugdymas

Aprašymas: Motyvaciniai laiškai tikriausiai yra patys svarbiausi ir populiariausi darbo paieškos laiškai. Tai tarsi pirmas darbdavio žvilgsnis į kandidatą, todėl jie turi parodyti ieškančiojo darbo žinias, gebėjimus, motyvaciją, asmenybės savybes. Studentams reikėtų žinoti, jog motyvaciniai laiškai kartais gali būti net svarbesni už gyvenimo aprašymą. Juose kandidatas iš tikro „parduoda“darbdaviui idėją perskaityti jo/jos gyvenimo aprašymą ir pakviesti jį/ją pokalbiui dėl darbo. Motyvacinio laiško parašymas reikalauja pastangų ir apmąstymo. Jam keliami tam tikri reikalavimai. Toliau aprašyta užduotis padės įsisavinti reikalavimus motyvacinio laiško rašymui ir suteiks galimybę pritaikyti juos praktiškai, rašant tokio pobūdžio laiškus.

Instrukcija: Žemiau Jums pateikiamas darbo skelbimas. Prašome įsivaizduoti, kad tai yra Jūsų svajonių darbas ir atsižvelgiant į skelbime nurodytus reikalavimus pareigoms, ieškomo darbuotojo asmenybės savybes bei įgūdžius, prašome kūrybiškai parašyti motyvacinį laišką siūlomoms pareigoms užimti.

Užduotis: Darbo skelbimas.

Iš dviejų pateiktų darbo skelbimų pasirinkite vieną ir parašykite motyvacinį laišką siūlomoms pareigoms užimti.

1 variantas: Kompanija „A“.

Kompanijos veiklos pobūdis. „A“– 15 metų Baltijos šalyse dirbanti žaislų prekybos kompanija. Įmonė atstovauja daugiau kaip 30 pasaulinių gamintojų, kompanijos apyvarta 20 mln. litų. „A“valdo pirmaujantį žaislų mažmeninės prekybos tinklą.

Pareigybė.PARDAVIMO IR MARKETINGO VADOVAS

Darbo pobūdis.Įmonė ieško patyrusio pardavimo specialisto, kuris bus atsakingas už žaislų didme- ninės prekybos plėtrą Baltijos šalyse. Jis vadovaus didmeninės prekybos, eksporto ir rinkodaros skyrių darbui, palaikys ir plėtos kontaktus su įmonės partneriais ir atstovaujamais gamintojais, rūpinsis asor- timentu ir kainodara, esamų pardavimo kanalų plėtra bei naujų paieška.

Darbo vieta.Vilnius arba Kaunas

Reikalavimai:

Sėkminga pardavimo organizavimo patirtis ir vadovavimo sugebėjimai; Rinkodaros, produktų vadybos ir darbo su užsienio gamintojais išmanymas; Savarankiškumas, aktyvumas, rezultato siekimas ir organizaciniai sugebėjimai; Aukštasis išsilavinimas ir anglų kalbos mokėjimas;

Noras dirbti žaislų sferoje, kūrybiškumas, mokėjimas džiaugtis ir noras džiuginti vaikus.

Kontaktinė informacija El. paštas info@A.lt

2 variantas: Kompanija „B centras“

Kompanijos veiklos pobūdis. UAB „ B centras“ – didžiausias statybinių medžiagų ir namų apyvokos reikmenų tinklas Baltijos šaly- se, didmenomis ir mažmenomis prekiaujantis statybos, remonto ir buities prekėmis, teikiantis įvairias paslaugas individualiems klientams bei įmonėms. Šiandien visoje Lietuvoje veikia 189 „B centrai“. „B centrams“ prekes tiekia daugiau nei 900 užsienio ir 700 Lietuvos tiekėjų. „B centras“ ne tik importuoja, bet ir aktyviai eksportuoja prekes į Latviją, Estiją, Rusiją, Ukrainą, Baltarusiją, Islandiją, Norvegiją, Švedi- ją, Olandiją, Daniją, JAV.

Siūlomos pareigos. MOKYMŲ VADYBININKAS (-Ė)

Darbo aprašymas:

mokymų vedimas;

vidaus mokymų, kvalifikacijos kėlimo organizavimas, grafikų sudarymas;

kompetencijos vertinimo organizavimas;

mokymų poreikio išsiaiškinimas;

mokymų kokybės vertinimas.

Reikalavimai:

aukštasis išsilavinimas (edukologijos, androgogikos srityje būtų privalumas);

nors 1 m. mokymų vedimo patirtis;

labai geri darbo kompiuteriu įgūdžiai;

vairuotojo pažymėjimas;

geri bendravimo įgūdžiai, analitinis mastymas, kūrybiškumas, savarankiškumas.

Mes siūlome:

darbą draugiškame ir dinamiškame kolektyve, patrauklias karjeros perspektyvas, laiku mokamą kon- kurencingą atlyginimą, specialias nuolaidas perkant kompanijos „B“ prekybos centruose, visas sociali- nes garantijas ir galimybę tobulintis įvairiuose seminaruose.

Vietovė: Vilnius Kontaktinė informacija

Asmuo ryšiams: Birutė, Personalo vadybininkė

El. paštas CV@Bcentras.lt

5.Užduotis: Darbo atrankos pokalbis

Priemonės: popierius, rašiklis arba kompiuteris

Tikslai:Ugdyti tinkamo savęs pristatymo pokalbio dėl darbo įgūdžius, dalykinio bendravimo įgūdžius.

Aprašymas: Pokalbis dėl darbo, arba darbo interviu - svarbiausia darbo paieškos proceso dalis. Įdedama daug pastangų, kad dominanti organizacija pakviestų pokalbiui. Jo metu kandidato tikslas gerai pasirodyti ir gauti trokštamą darbą. Pokalbis dėl darbo yra aktyvios darbo paieškos etapo dalis, tačiau tam, kad jis būtų sėkmingas, reikia skirti laiko ir jėgų pasirengimui. Norint sėkmingai sudalyvauti darbo atrankos pokalbyje, svarbus kandidato pasirengimas (informacijos apie organizaciją, poziciją, ūkio sektorių ir t.t. susirinkimas, reikalingų dokumentų parengimas), konstruktyvaus bendravimo, savęs pristatymo įgūdžiai. Tam gali pasitarnauti verslumo savybės jeigu Jūs sugebėsite jas atpažinti savyje ir jomis pasinaudoti. Atlikdami šią užduotį galite ne tik išbandyti jėgas kaip kandidatai, bet ir kaip darbdaviai bei pažiūrėti darbdavio akimis, kas turi lemiamos reikšmės kalbantis su kandidatu.

Instrukcija: Įsivaizduokite, kad Jūs esate konkrečios kompanijos vadovas ir Jums reikalingas darbuotojas tam tikroms pareigoms užimti. Prašome užpildyti žemiau pateiktą lentelę taip, kad įvardintumėte, kas tai per kompanija, koks jos veiklos pobūdis, kokioms pareigoms ieškote darbuotojo ir kokius reikalavimus jam kelsite.

IR/ARBA

Įsivaizduokite, kad Jūs ieškote darbo ir esate susitaręs su konkrečios kompanijos vadovu dėl darbo pasiūlymo tam tikrose pareigose. Pasiruoškite darbo atrankos pokalbiui užpildydami žemiau pateiktą lentelę. Įvardinkite, kodėl norėtumėte užimti šias pareigas, aprašykite savo tinkamumą šioms pareigoms.

6.Užduotis: Darbuotojo paveikslas

Priemonės: popierius, rašiklis

Tikslas:Gebėjimo įvertinti, kokių savybių pageidaujama iš būsimo darbuotojo ugdymas.

Aprašymas: Darbdaviai ieško darbuotojų, kurie pasižymi tam tikromis kompetencijomis, turi reikiamas asmenines savybes, tinkamas darbui nuostatas, pakankamą motyvaciją, verslumą. Kiekvienas darbdavys turi idealiai jam tinkančio darbuotojo vaizdą. Tuo tarpu žmogus ieškodamas darbo taip pat ieško tokios organizacijos ir pareigų, kur galėtų atskleisti savo geriausias savybes, pritaikytų savo gebėjimus ir įgūdžius, gautų pakankamą atlygį. Sąmoningai ar nesąmoningai darbo paieškos proceso metu darbuotojas parodo „parduoda“ tam tikras savo savybes ir gebėjimus, o rezultatas priklauso nuo to, kiek atitinka darbdavio turimas jam tinkančio darbuotojo įsivaizdavimas su kandidato turimomis ir „parduodamomis“ savybėmis. Atlikdami šią užduotį pabandykite įvertinti, kokios savybės paprastai yra geidžiamos darbdavių ir koks turi būti, kad būtum apibūdintas kaip geras būsimas darbuotojas.

Instrukcija: Šioje lentelėje yra pateiktos įvairios geram darbuotojui reikalingos savybės. Atidžiai perskaitykite ir dešinėje lapo pusėje pažymėkite, ar paminėta savybė jūsų nuomone yra svarbi.

Kitame užduoties atlikimo etape išskiriamos penkios pagrindinės savybės ir bandoma pagrįsti, kodėl jos yra svarbios.

Instrukcija: Pabandykite apačioje esančioje lentelėje surašyti penkias pačias svarbiausias gero darbuotojo savybes. Pradėkite nuo svarbiausios. Šalia esančiame stulpelyje parašykite, kuo grindžiate savo pasirinkimą, bei 10 balų skalėje įvertinkite, kiek šita savybė yra būdinga jums. Rašykite 1, jei šios savybės visai neturite, o 10, jei manote, kad ši savybė yra labai jums būdinga.

Taip pat išskirkite tris mažiausiai reikšmingas savybes iš pateikto sąrašo ir pagrįskite, kodėl jos nereikalingos geram darbuotojui.

Instrukcija: Pabandykite apačioje esančioje lentelėje surašyti tris savybes nurodytas sąraše, kurios yra mažiausiai reikalingos geram darbuotojui. Pradėkite nuo mažiausiai reikalingos. Šalia esančiame stulpelyjeparašykite, kuo grindžiate savo pasirinkimą, bei 10 balų skalėje įvertinkite, kiek šita savybė yra būdinga jums. Rašykite 1, jei šios savybės visai neturite, o 10, jei manote, kad ši savybė yra labai jums būdinga.

7. Užduotis: Gyvenimo vaidmenų suderinimas

Priemonės: popierius, rašiklis arba kompiuteris

Tikslai:Ugdyti gebėjimą suprasti, kaip yra susiję asmens gyvenimo vaidmenys ir kaip darbiniai vaidmenys veikia kitus asmens atliekamus vaidmenis.

Aprašymas: Per savo gyvenimą žmonės stengiasi suderinti daug vaidmenų įvairiose gyvenimo sferose. Kadangi vaidmenų daug, o laikas ir kiti ištekliai riboti, dažnai kyla konfliktai, kuris nors vienas iš vaidmenų (ar grupė vaidmenų) ima dominuoti kitų atžvilgiu. Tada dažniausiai išgyvenamas nepasitenkinimas esama situacija, būna neramu ar liūdna dėl to, kad per mažai dėmesio skiriama kitoms svarbioms gyvenimo sritims. Darbinėje, profesinėje srityje bene dažniausi darbo ir šeimos vaidmenų konfliktai. Taip pat, dėl pernelyg sureikšmintų darbo vaidmenų gali kentėti ir laisvalaikio sfera. Šis pratimas padės žengti žingsnį vaidmenų derinimo link.

Instrukcija: Keletą kartų pabaikite sakinį „Aš esu...“. Remdamiesi savo atsakymais surašykite, kokius vaidmenis šiuo metu gyvenime vaidinate.

Užduoties atlikimas: Užduoties atlikimo laukelyje kiekvienam svarbiausiam gyvenimo vaidmeniui nubrėžkite apskritimą, kurio dydį susiekite su konkretaus vaidmens reikšme jūsų gyvenime.

Atlikę pirmąją užduoties dalį, pagalvokite, kaip galėtumėte atsakyti į šiuos klausimus:

  1. Kaip jūsų darbiniai (profesiniai) vaidmenys veikia jūsų mokymosi, šeimos ir laisvalaikio vaidmenis?
  2. Kokie jūsų gyvenimo vaidmenys prisideda prie jūsų profesinių tikslų siekimo?
  3. Kokie jūsų gyvenimo vaidmenys netrukdo jūsų karjeros tikslų siekimui?
  4. Kokie jūsų gyvenimo vaidmenys jums trukdo siekti karjeros tikslų?
  5. Kokių pokyčių pageidaujate norėdami geriau derinti savo atliekamus gyvenimo vaidmenis?
Paskutinį kartą keista: Pirmadienis, 2015 birželio 15, 11:07